خبرنگاران عامل انسانی دلیل 90درصد تصادفات سیستان وبلوچستان است

به گزارش وبلاگ پارسی، زاهدان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: از آنجا که عامل انسانی دلیل افزون بر 90 درصد تصادفات رانندگی این استان است اصلاح و توسعه فرهنگ رانندگی نقش بسزایی در کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن داشته باشد.

خبرنگاران عامل انسانی دلیل 90درصد تصادفات سیستان وبلوچستان است

به گزارش وبلاگ پارسی منصور بیجار روز دوشنبه در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده ترین و کم هزینه ترین راه چاره برای کاهش وقوع تصادفات رانندگی درون و برون شهری است، اظهارداشت: لازم است از بستر شبکه مجازی که به نوعی همه جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده برای توسعه فرهنگ ترافیکی در استان بهره گرفت.

وی گفت: هم اینک در راستای توسعه زیر ساخت های شبکه حمل و نقل سیستان وبلوچستان اقدامات مناسبی برای راه اندازی بزرگراه مورد توجه قرار گرفته که می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان استفاده از شبکه شاد برای فرهنگ سازی دانش آموزان را عاملی موثر در کاهش تصادفات در آینده مطرح کرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش استان باید از تمامی ظرفیت ها برای بهبود شرایط فرهنگ ترافیکی استان بهره گیرد.

وی با قدردانی از اقدامات عمرانی در باند دوم جهت سراوان - خاش گفت: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات حوزه شمال استان به این جهت پر تردد اختصاص دارد تکمیل باند دوم آن می تواند نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی و روان سازی ترافیک داشته باشد.

بیجار با اشاره به اقدامات مطلوب در حوزه بهبود شرایط ترافیکی شهر زاهدان گفت: لازم است طرح جامع ترافیک مرکز سیستان وبلوچستان بازنگری و در آن اصلاحات مورد احتیاج نظیر راه اندازی قطار شهری و بهبود شرایط تقاطع های هم سطح مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده فرمانده پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان نیز در این نشست بر برطرف نقاط حادثه خیز و تبدیل جهت قدیم سراوان- خاش به بزرگراه و اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و جابجایی اتباع بیگانه غیر مجاز تاکید نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عامل انسانی دلیل 90درصد تصادفات سیستان وبلوچستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عامل انسانی دلیل 90درصد تصادفات سیستان وبلوچستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید