حاشیه های شگفت انگیز برای جانوران شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ پارسی، اولین قسمت از مجموعه جانوران شگفت انگیز در سال 2016 منتشر شد. این فیلم بخشی از دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ و مجموعه ای است که به نوعی پیش درآمدی بر مجموعه فیلم های هری پاتر به حساب می آید.

حاشیه های شگفت انگیز برای جانوران شگفت انگیز

در حالی که قسمت اول مجموعه در سال 2016 تحت عنوان جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها منتشر شد و با فروش قابل توجه و نگاه رضایت بخش منتقدان همراه بود، قسمت بعد که در سال 2018 اکران شد و جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد نام داشت با کاهش حاشیه سود نسبت به قسمت قبل و نگاه نسبتا منفی منتقدان همراه بود.

با وجود آنکه قسمت دوم مجموعه جانوران شگفت انگیز چندان چنگی به دل مخاطبان نزده است اما فیلم جدیدی در این مجموعه در دست ساخت است و در حال حاضر قرار است در ماه نوامبر سال 2021 اکران گردد. اما چه موانعی سر راه این مجموعه وجود دارد و چه حاشیه هایی برای آن ایجاد شده است؟

در درجه اول جی.کی. رولینگ نویسنده مشهور رمان های هری پاتر که فیلم نامه نویس مجموعه جانوران شگفت انگیز و از مهره های کلیدی مجموعه است در شبکه های اجتماعی با حاشیه های فراوانی روبرو بوده و فعالین گروه های هوادار اقلیت های جنسیتی به دلیل برخی اظهارات او در شبکه اجتماعی توییر درگیری های گسترده ای با این نویسنده زن پیدا نموده اند. این درگیری ها آنقدر دامنه دار بود که حتی ادی ردمین از بازیگران اصلی دو قسمت نخست مجموعه هم علیه رولینگ موضع گیری کرد.

مجموعه این درگیری ها کار را به جایی رساند که رولینگ در دفاع از خود متنی منتشر کرد و به آزارهایی اشاره نمود که در گذشته به عنوان یک زن دیده است. با موج هایی که اخیرا کشور آمریکا و به تبع آن هالیوود را فراگرفته انتظار می رود مسائلی نیز متوجه آثاری گردد که رولینگ در آن ها نقش دارد. حتی در خوش بینانه ترین حالت هم منتقدان رولینگ او را به این سادگی ها رها نخواهند کرد بویژه در روزهایی که دست بالا را میان افکار عمومی دارند. صرفا به عنوان یک نمونه همین حالا هم تعدادی از رسانه ها حرف از تحریم فیلم جدید او به میان آورده اند.

اما جانی دپ ستاره نام آشنای هالیوود و یکی دیگر از بازیگران مجموعه جانوران شگفت انگیز هم وضع و حال خوبی ندارد. دپ که نقش منفی گلرت گریندل والد را در مجموعه به عهده دارد مدت ها است که بابت درگیری با همسر سابقش امبر هرد تحت فشار قرار گرفته است.

در ابتدا عموم رسانه ها با توجه به اظهارات هرد حق را به او داده و براساس فرضیاتی اثبات نشده جانی دپ را به انواع خشونت های خانگی محکوم کردند. فضای هالیوود، استودیوها و اساسا شرکت های آمریکایی نیز به این سمت رفته که در این درگیری ها به سرعت در یک طرف ماجرا بایستند تا از خود تصویری مثبت در رسانه ها ارایه نمایند.

به همین دلیل شرکت دیزنی دپ را از مجموعه دزدان دریایی کارائیب کنار گذاشت و مسئولین استودیوی برادران وارنر نیز به دلیل نقش مهم این بازیگر در مجموعه جانوران شگفت انگیز نگران واکنش ها بودند. مدتی بعد شواهدی منتشر شد که نشان می داد همسر جانی دپ به او اتهامات دروغ وارد نموده و فضای رسانه ای همانقدر سریع به نفع دپ تغییر کرد.

با این وجود دادگاه های دنباله دار میان او و همسرش ادامه دارد و رسانه ها که نشان داده اند در این حوزه بسیار ضعیف، نپخته و شتاب زده عمل می نمایند ممکن است با موج افکار عمومی به هر سو حرکت نمایند. این حرکت ها در نهایت منجر به بحرانی تر شدن وضع مجموعه جانوران شگفت انگیز خواهد شد.

اما بدبیاری های مجموعه به همین جا ختم نمی گردد. چندی پیش ویدیویی منتشر شد که ازرا میلر از دیگر بازیگران مهم قسمت سوم مجموعه را در حال حمله به یک زن (احتمالا یکی از طرفداران) نشان می داد. این ویدیو کوتاه از درگیری فیزیکی، حاشیه های زیادی برای این بازیگر ایجاد نموده و احتمالا مسئله ای بر مسائل متعدد قبلی افزوده است.

باید در نظر داشت که هر کدام از این موارد شرایط خاص خود را دارند و نمی توان آن ها را در کنار هم قضاوت کرد اما مشکل مجموعه بیش از آنکه با تک تک این موارد در ارتباط باشد با این نکته در ارتباط است که سه مهره کلیدی از جانوران شگفت انگیز - درست یا غلط - تحت فشار رسانه ای قرار داشته یا اخیرا قرار گرفته اند.

اگر این نکته را با عدم موفقیت تجاری نسبی و نگاه منفی منتقدان درباره قسمت دوم ترکیب کنیم نتیجه به دست آمده حقیقتا نگران نماینده است و نشان می دهد استودیوی برادران وارنر با یک مشکل جدی روبرو شده.

فراوری قسمت سوم از مجموعه جانوران شگفت انگیز که عمده آن برای فیلم برداری در برزیل برنامه ریزی شده بود باید در ماه مارس سال میلادی جاری شروع می شد که فعلا تا مدت نامعلومی به تاخیر افتاده است. براساس تاریخ های قبلی فیلم باید در تاریخ 12 نوامبر سال 2021 اکران گردد که این تاریخ هم به احتمال بسیار زیاد تغییر خواهد نمود.

منبع: دیجیکالا مگ

به "حاشیه های شگفت انگیز برای جانوران شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های شگفت انگیز برای جانوران شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید